De GBC© ~ Central Park Zoo ~ 3 Oktober

Post hier je screenshots & foto´s van het spel en je eigen zoo´s.

Berichtdoor domie1994 » 01 mei 2007, 10:08

Ik zie dat je je park goed beplant zowel binnen als buiten de hokken.
Wat ik vooral een mooi hok vind is die van de dwergnijlpaarden ;)
domie1994
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor Destinated_darwin » 01 mei 2007, 10:37

Goed, om te beginnen ,Alex ,heb ik onlangs je topic grondig bekeken. Je maakt hele mooie dierentuinen en je hebt al een hele reeks prachtige, zéér geslaagde projecten gedaan. Waarvoor gefeliciteerd.

Wat de laatste update betreft , hierdoor ben ik alweer aangenaam verrast. Zoals je me zelf vertelde, geen downloads ! Dat is ook eens wat anders en het ziet er best leuk uit.
Ik vind de verblijven aardig ,en vooral het lederschildpaddenmeer is erg ruim.
Wel vind ik dat je misschien wat meer land en meer aankleding zou mogen voorzien bij de dwergnijlpaarden. Ik weet niet ,maar ik zou zo'n verblijf persoonlijk wel anders inrichten.
Anderzijds zou je hier en daar misschien iets meer de zoomuren kunnen wegstoppen.

Maar verder ,en dit ten laatste, nog even je feliciteren en je een schouderklopje geven voor je manier van presenteren !
Destinated_darwin
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor lucky » 01 mei 2007, 10:55

ik keek en zag dit topic open en toen was ik wel blij :) want nog steeds breng je een prachtig "blad" de Gerenoek uit :) dus ook dit keer heb ik met plezier zitten lezen :) en het is ook leuk om te lezen dat het goed gaat met de beluga brothers :) ;) en fijn om te lezen over het uitzet programma :) ik kijk uit naar Juli(nog best even wachten :( maar dat is het denk ik ook wel waard :) ;) ).
lucky
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor Alex1210 » 01 mei 2007, 11:20

Wow, Bedankt voor de reacties allemaal! Ik vind het heel belangrijk dat er veel groen in mijn Zoo is, dat geeft een zoo sfeer vind ik. Dat het Lederschildpadden meer zo groot is heeft een reden, als je deze map opent dan heb je dat meer in het midden zitten, dat meer heb ik zo gelaten en een verblijf van gemaakt :) Het nijlpaarden verblijf is gebaseerd op een stukje oever met een brede rivier. Zoals je weet zitten nijlpaarden overdag in het water en gaan 's nachts opzoek naar Voedsel op de kant, hiermee gaan ze soms wel kilometers het land in, dat hoeft niet want daar staan voederbakken. Het is dus een rivier met een klein stukje jungle, snappez vous? :P Maar goed, tja lucky, ik doe de meeste updates in de vakantie dus als je een beetje geluk hebt dan loop je de kans dat ik tussendoor nog een extra uitgave van de Gerenoek doe maar ik kan niets beloven...

In elk geval, fijn om te lezen dat mensen mijn werk waarderen :)
Alex1210
Winnaar Midzomer + FantjeAvatar Contest

Berichtdoor Doggygirly » 03 mei 2007, 17:36

heel erg mooi alex :)
ik ben benieuwd naar meer hoor!

leuk dat 'blad' de gerenoek, en schattige beluga brothers :D

ik ben echt benieuwd naar meer!
Wolf Story <3
Doggygirly
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor Tiger_Lion » 03 mei 2007, 20:33

Heeeele gave zoo! :shock: Mij lukt het vast noooooooooooooit om zo'n gave zoo te maken! Gave verblijven, jammer van je oude zoo, maar je nieuwe is ook prachtig... Mooi regenwoud eilandje, etc.,etc.! :roll: Ik kom niet uitgepraat! :oops: Oh, enne... sorry dat ik wat algemeen reageer, maar soms reageer ik zo, en soms over een specefiek ding, zoals dat ik een neushoorn zoooo vies vind ofzo!... 8) :?
Tiger_Lion
Nieuw op ZooTycoon.nl

Berichtdoor Pukkie » 03 mei 2007, 22:26

Wat een prachtige update Alex! Erg veel groen door al die bomen Daar hou ik wel van Ik vind ook hoe je het brengt met een blad compleer met intervieuw erg origineel De verblijven zijn heerlijk ruim,maar ben je nu niet bang dat je straks een zoo hebt met nog niet eens 15 verschillende diersoorten erin?
En denk eraan kinder'n "bij de man is het altijd mannelijk, bij de vrouw is het altijd vrouwelijk en bij de Heer is het altijd Heerlijk!!!

For All My friends Zoo Onderhoud Zookeeper of restaurant Meld je aan! per PB
Pukkie
Forum Moderator

Berichtdoor Alex1210 » 04 mei 2007, 09:07

Merci beaucoup :) Minder puk, ik denk een stuk of 9 á 10 want er komen alleen ernstig bedreigde diersoorten in m'n Zoo :) Dat zijn een stuk of 9 in ZT2 dacht ik. :P
Alex1210

Berichtdoor Alex1210 » 18 mei 2007, 15:01

Afbeelding

Zoals sommigen van jullie misschien wel al weten is mijn harde schijf doorgebrand ong. 2 weken geleden inmiddels. Hierdoor was mijn C schijf volledig weg, nou zou het voor mijn ZT2 niet zo'n probleem zijn aangezien ik de CD's nog had en als m'n Saved Games gebackupped waren en dus op D stonden. Nou wil dat in mijn PC 2 schijven van 160 GB zitten. Op de ene staan de C, D en E partities. Deze was dus doorgebrand. Daardoor zijn al mn saved games weg en ook mn back ups daarvan.

Gelieve geen berichtjes te plaatsen in reactie hierop!
Ik weet zelf ook wel dat het jammer en zonde is namelijk ;) In elk geval, de update in Juni zal gewoon doorgaan, alleen ietsje anders dan geplanned.

Vragen kunnen verder via PB, Berichtjes in reactie op dit bericht zal ik Reporten. :)
Alex1210

Gerenoek Juli 2007

Berichtdoor Alex1210 » 18 jul 2007, 12:10

Gerenoek
Met William Walvishaai

Afbeelding

Deze keer in de Gerenoek:
- Tragisch ongeval Robbert Rotsspringer.
- Interview met Robbert Rotssp..Ehm..Laura Lamantijn
- Hoe gaat het met... GBC© Coastal Reserve?
- William Bezoekt: GBC© Sealife
- Mededelingen
- Prijsvraag
- Afsluiting

Tragisch ongeval Robbert Rotsspringer

Voor deze aflevering stond een interview met Robbert Rotsspringer* op de planning maar door een tragisch ongeval kan dit interview niet door gaan. Robbert ligt in het ziekenhuis nadat hij door de kou werd bevangen toen hij op bezoek wilde gaan bij vrienden op Antartica. Robbert ligt momenteel nog in het ziekenhuis, niet meer in kritieke toestand maar nog wel dusdanig slecht dat hij niet te interviewen is, als alternatief hebben we een interview met Laura Lamantijn geregeld. We vragen uw begrip voor deze situatie.

Interview met Robbert Rotssp..Ehm..Laura Lamantijn

Afbeelding
Goedemorgen Laura!
Ook een hele goedemorgen William!
Mag ik je vragen hoe je hier terecht bent gekomen?
Jij wel!
Dan wil je ik je graag vragen hoe je hier terecht bent gekomen
Ga je gang!
Nou steek van wal!.
Wat steken?
Van wal! Dat zeggen we als iemand mag beginnen met vertellen.
Wat vertellen?
Hoe je hier terecht bent gekomen!
Ah Oke! Zeg dat dan ook! Nou om te beginnen werd ik door de GBC© gevraagd of ik ook vanuit mijn oude verblijf wilde verhuizen aangezien dat verblijf echt uit de middeleeuwen stamde, nou dat wilde ik wel en zodoende woon ik hier!
En is je familie ook mee?
Ehm, gedeeltelijk wel, mijn gezin is meegegaan, mijn grootouders en ouders zijn gebleven in de oude dierentuin
En wat vind je van de crèche waar Lamantijn kinderen samen met Lederschildpad kinderen worden opgevoed voor een uitzet programma?
Gewoon geweldig! Je hoeft niet om je kids te denken als je naar de supermarkt voor je eten en het is nog eens heel goed voor hun opvoeding ook!
Oke nou hartelijk dank dan! Helaas hebben we niet meer tijd om te praten maar ik vond het een heel verlichtend gesprek! Dankjewel!
Graag gedaan! En ook ik vond het heel leuk!*zwaai*

Hoe gaat het met... GBC© Coastal Reserve?

Om maar kort en bondig te spreken: Bar slecht! Zoals jullie ongetwijfeld weten heeft GBC© Coastal Reserve te maken gehad met een overstroming, we zijn nog steeds bezig met het leegpompen van de zoo aangezien dit allemaal handmatig moet gebeuren en elke 10 minuten moet worden stilgelegd voor controle of er geen ernstig vervuild water of dingen die in het park moeten blijven de zee worden ingepompt. We houden u op de hoogte met de wederopbouwing!

William Bezoekt: GBC© Sealife

Afbeelding
Goedemorgen iedereen! Vandaag ga ik met naar GBC© Sealife om eens te kijken hoe men daar leeft en hoe het park daar is ingericht. Ook heeft men hier een nieuw project gestart: Het Oceanium! Maar later meer over dit onderwerp! De tour gaat beginnen :)

Afbeelding
Aangekomen bij de ingang van het park stap ik uit de auto en ik moet zeggen als ik dit zie ben ik wel erg nieuwschierig wat er achter die ingang ligt!

Afbeelding
Eén van de dingen die vlak bij de ingang van het park zijn is dit prachtige plein, je hebt hier de mogelijkheid om van een heerlijke maaltijd te genieten terwijl je aan een prachtig uitgestrekt meer zit waar je de Geschulpte Hamerhaaien soms kan zien maar vooral kan horen!

Afbeelding
Even heb ik nog in een prachtige Vuurtoren gestaan waar ik uit keek over het meer, daarna ben ik verder gelopen, hier even aan een tafeltje gaan zitten om een slokje water te drinken, het is ook zo heet! Maar goed, hier zit je ook prachtig aan het meer en bij dit plein is een speeltuintje!

Afbeelding
Als je dan verder loopt kom je op een gegeven moment op deze tweesprong, hier staat een kaart die je de weg wijst door het park rechts kom je boven WalvishaaiKrater en bij de speelexpeditie, links ga je het Oceanium binnen, ik heb gekozen om toch eerst even een kijkje te nemen in het Oceanium.

Afbeelding
Als je het Oceanium in gaat kun je het beste starten door naar rechts te gaan, zo kom je als laatste in het BioCentre zodat je daar meer tijd hebt ook kun je daar rustig zitten om te eten.

Afbeelding
Afbeelding
Als we eerst naar rechts gaan komen we bij het Hamerhaai Meer, hier krijg je een enorm mooi beeld van hoe deze dieren leven omdat je het hele Meer vanaf hier kunt over zien.

Afbeelding
Als we verder lopen komen we in deze hal, vanaf hier kun je de Lederschildpadden en de Caribische Lamantijnen zien.

Afbeelding
De Lederschildpadden hebben een rond verblijf in het midden van het Oceanium zodat het hele verblijf overzien kan worden inclusief het strand wat bij het verblijf hoort.

Afbeelding
Afbeelding
Dit verblijf is echt mijn persoonlijke favoriet! Dit verblijf is op een smalle strook grond gebouwd maar door de hoogte verschillen is dit toch een prachtig verblijf geworden! Dit heet dan ook de Lamantijnen Klif aangezien het toch vrij steil loopt, prachtig gewoon!

Afbeelding
Afbeelding
Als we verder lopen komen we in het BioCentre en de JungleFruitBar waar je even lekker kunt zitten en een heerlijk bakje fruit kunt kopen. In het BioCentre staan verschillende voorwerpen onderandere een Knuffelbasin waar je de dieren aan kunt raken, een 4tal aquaria, en 2 rotsen uit het Rif.

Afbeelding
Afbeelding
Nadat ik me helemaal suf heb gekeken op de ontdekkingen die je kunt doen in het BioCentre neem ik nog even een kijkje in het Walvishaaienverblijf, net als ik er een foto van wil maken komt mijn neef keihard op me afzwemmen. Dat kun je zien onder in beeld. Na een enorme knuffel met mijn familie daarloop ik met een tevreden gevoel uit het Oceanium. Sommige dingetjes zijn nog wat kaal maar dat wordt binnenkort nog aangepast en dat zul je zien in de volgende Gerenoek.

Afbeelding
Afbeelding
Toen ben ik nog even naar de bovenkant van de Walvishaaikrater gegaan waar weer een prachtig pleintje is waar je heerlijk kunt dineren, bij het pleintje zitten ook Pauwen en een enorme Speelexpeditie, kinderen kunnen zich daar dus lekker uitleven terwijl hun ouders genieten van de prachtige mannelijke pauwen die hun verentooien showen terwijl ze zelf aan het koffie drinken zijn.

Afbeelding
Op de terug weg kwam ik nog langs een souvenirkraam waar ik nog even een plattegrond voor jullie heb gekocht! Op mijn weg terug in de auto heb ik dit verslag geschreven, het is een beginnend park waar nog een hoop aanpassingen kunnen worden gedaan maar het is zeker op de goede weg en ik ben ook van plan om jullie op de hoogte te houden van dit park! Iedereen heel erg bedankt voor het lezen en ik hoop dat jullie hebben genoten! :)

Mededelingen:
- De volgende Gerenoek komt in September
- Volgende keer: GBC© Sealife
- Volgende keer: Nieuwe poging tot interview met Robbert Rotsspringer

Prijsvraag:
De prijsvraag van deze keer is:
Welk dier komt er vlak naast de ingang in GBC© Sealife?

De hoofdprijs is een volledig verzorgde reis naar GBC© Sealife. Vermeld bij je opgave je E-mailadres!
Opgaven worden alleen geaccepteerd per PB.

Afsluiting
Ik hoop dat jullie ook deze keer weer genoten hebben, reacties zijn altijd welkom in welke vorm dan ook, behalve de Spam vorm ;). Tot ziens in de volgende Gerenoek!

Alex1210
Laatst bijgewerkt door Alex1210 op 18 jul 2007, 12:22, in totaal 1 keer bewerkt.
Alex1210

VorigeVolgende

• Reklame Boodschappen