The Elder Scrolls IV: Oblivion

Kletsen over alle niet-ZooTycoon spellen kan hier. Maakt niet uit welk spelsysteem.

The Elder Scrolls IV: Oblivion

Berichtdoor Gea » 06 aug 2011, 20:15

Een topic om je mening en ervaringen te uiten over het spel The Elder Scrolls IV: Oblivion. Dus ga je gang!

Uit een ander topic:

Gea schreef:Oblivion is zeker een mooi spel! Ik heb het grotendeels uitgespeeld, maar je kan altijd nog meer doen, nog meer burchten, nog meer grotten, nog meer ... onderzoeken. Ik vind de vrijheid in het spel erg fijn, je kan alles in je eigen tempo en op je eigen manier doen.

maarten95 schreef:Ik ken bijna niemand die ook Oblivion speelt, terwijl het zo'n goed spel is. Ik heb het verhaal en (bijna) alle quests ook al uitgespeeld. Ik heb ook de uitbreiding Shivering Isles (die is ook wel leuk, maar niet zo leuk als het originele spel), die heb ik ook uitgespeeld. Ik speel als een Argonian, zo'n hagedis. Ik heb trouwens ook Morrowind, maar die is niet zo leuk.

Vervolg hierop:
Ik heb meerdere characters gehad, waaronder een Redguard en een High Elf (Altmer), en ik speel nu met een Dark Elf (Dunmer). Met dit laatste character heb ik bijna alle quests die er maar zijn gedaan: Main Quest, alle Guilds (ben nu met de Dark Brotherhood bezig, is de laatste), Grand Champion in de Arena, Divine Crusader (van de plug-in Knights of the Nine) en Madgod (Shivering Isles). Ik heb ook alle non-journal quests gedaan. Het enige wat ik nog moet doen is de Dark Brotherhood quests afmaken, en enkele quests in de Shivering Isles moet ik nog doen. Ik wilde eens proberen om alles uit te spelen. Ik moet zeggen dat ik vaak een goed character speel, en dat de Thieves Guild en Dark Brotherhood nu niet echt mijn ding zijn... maar ja, moet ze toch eens allemaal gedaan hebben vond ik. En dan nog blijven er natuurlijk burchten, grotten, kampen enzo over die je nog nooit bezocht hebt!

Waarom heb je voor een Argonian gekozen, Maarten? Gewoon nieuwsgierigheid I) Wat voor skills heb je gekozen als major skills?

Morrowind is de voorganger van Oblivion, heb ik nooit gespeeld maar lijkt me nu ook niet zo leuk omdat je toch terug gaat in graphics en game play. Dus nu maar afwachten op het vervolg, Skyrim!
In Christ alone my hope is found
He is my light, my strength, my song (In Christ Alone)
Gea
Forum Moderator

Re: The Elder Scrolls IV: Oblivion

Berichtdoor maarten95 » 06 aug 2011, 20:24

Ik heb eerst kort als Nord gespeeld, maar besloot daarna snel een nog een spel te starten als Argonian vanwege mijn liefde voor reptielen. En ze zien er stoer uit. Ik heb toen per ongeluk mijn Argonian-spel opgeslagen over mijn Nord, dus die was weg. Ik besloot maar verder te gaan met de Argonian daarna, en toen begreep ik het spel ook al beter dan met de Nord. En zoals gebruikelijk voor Argonians is Dean-Sar (Ja, echte Argonische naam) een erg goed in boogschieten, sneaken, lockpicken en acrobatics. Een stealth-type dus. Verder is ie ook wel goed in zwaardvechten, meestal met een kortzwaard of dolk. Heb nu complete glas-harnas en wapens, die helemaal afgesteld zijn op stealth. Magie ben ik erg slecht in.
Ohja, ik zit niet bij de Thieves Guild of Dark Brotherhood of zo. Ik speel als een brave burger en help andere mensen.

EDIT:
En ik heb voor ook Argonian gekozen omdat:
-Ik nieuwsgierig was hoe handig het was om onder water te ademen.
-Ze tegen ziektes en gif kunnen. Dat is verrekte handig.
-Ik alle soorten elven (vooral de Bosmer) nogal irritant vind.
-Mensen zo saai zijn.
Kijk voor mijn foto's en tekeningen in Maarten's tekentopic, DeviantArt.com (Maarten95).
maarten95
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor Gea » 06 aug 2011, 20:50

Ik speel nu met de Dunmer omdat ik een combinatie van Destruction magie, Blade en Marksman wilde doen. Dat werkt goed met dat ras. Ik speel dus ook een goed character en heb ook eerst alle 'goede' quests gedaan. Maar ja, ik wilde toch eens alle quests gedaan hebben, want ik had de Thieves Guild en de Dark Brotherhood quests nog nooit gedaan en de meeste andere quests al meerdere keren... dus ben nu ook de 'slechte' quests aan het doen. Niet echt mijn ding, eigenlijk, maar wel leuk om een keer alles gedaan te hebben.

Mijn major skills zijn: Alteration (doe ik standaard, is handig om 'feather' en dergelijke te kunnen doen), Blade, Marksman, Destruction, Restoration, Armorer en Heavy Armor. Ik heb veel minor skills ook al boven de 50 of nog hoger en al behoorlijk wat uur in dit character zitten, haha, zo'n honderd uur dacht ik.
Gea
Forum Moderator

Berichtdoor Stefano » 06 aug 2011, 21:08

ik heb een nord warrior, maar mijn xbox heeft problemen met de disk te lezen dus ik kan niet spelen
]
nu ben ik aan het wachten tot The Elders Scrolls Skyrim uitkomt
''Online and Kicking Ass in Outer Space'' since 1 DEC 2003
Ondanks wat de statistieken je laten denken, ben ik de originele nr. 1 spammer(lees poster) van de niet crew leden xD
Stefano
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor maarten95 » 07 aug 2011, 06:36

Ik heb trouwens ook nog een Dunmer voor de ''slechte quests.'' Maar daar doe ik bijna niks mee want die is nog maar level 2. Mijn Argonian is level 25 of zo momenteel. Ik ben baas van de Fighters Guild en Mages Guild (terwijl ik eigenlijk totaal geen magie kan), hoogste rang in de Arena, zit bij de Blades en nog wat andere factions (vampierjagers, Knights of the White Stallion, kasteelheer van Battlehorn Castle). Heb heel eventjes in de Thieves Guild gezeten maar daar ben ik uitgeschopt omdat ik van een mede-dief gestolen had. Ik werd wel in het gevang gegooid maar hij niet. Flauw hoor. :P
Kijk voor mijn foto's en tekeningen in Maarten's tekentopic, DeviantArt.com (Maarten95).
maarten95
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor maarten95 » 04 nov 2011, 13:35

Even een bumpje. ;)
Over precies een week komt het vervolg op Oblivion uit, The Elder Scrolls V: Skyrim. De releasedatum is dus 11.11.11. Ik denk dat veel fans van de serie hier enorm naar uit kijken. Ik dus ook. Helaas voor mij valt deze vrijdag in de toetsweek, maar ik heb niet zo heel veel toetsen dus ik denk dat ik nog wel wat vrije tijd heb om Skyrim te spelen.
Dus we moeten nog één weekje wachten mensen. Ik ben nu zelf op de tweede dag van een week niet Xboxen, dus aanstaande donderdag mag ik weer. Die donderdag ga ik nog een keertje Oblivion doen als ''laatste eer.'' Hoewel ik er zeker van ben Oblivion niet echt voor de laatste keer te doen, daar is het gewoon een te goed spel voor.
Zitten anderen ook al te wachten? Lijkt een week voor jullie ook nog veel te lang? :P
maarten95
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor Gea » 04 nov 2011, 16:45

Ik wil hem ook heel graag, maar het op 't moment helaas er het geld niet voor. Dus ik denk dat ik sowieso nog even moet wachten!
Gea
Forum Moderator

Berichtdoor maarten95 » 04 nov 2011, 20:56

Ik had hem al een hele tijd geleden besteld. Dus ik krijg hem waarschijnlijk op de releasedatum.

EDIT: hier een paar filmpjes van Skyrim.

maarten95
ZooTycoon.nl Lid

• Reklame Boodschappen