Re: Maarten's Showroom - nu: Project Kronos

De plek om je ZT1 Zoo´s te showen.

Berichtdoor panda.bear » 22 apr 2009, 18:49

Origineel, het laatste hok maarten95. Zelf hou ik niet zo van 'Download-dieren', maar de hokken bevallen me wel. Zelf omring ik mijn verblijven soms met water, maar dan laat ik de hekken alleen op het eiland plaatsen, kleine dan. Dan kunnen T-Rexen nooit ontsnappen.
Ik heb een nieuwe freewebs site over Ikariam. Wil je hem zien, klik hier dan maar eventjes!
http://www.freewebs.com/ikariam-help/
panda.bear
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor Pukkie » 15 mei 2009, 09:00

maarten95 schreef:Met lagere hekken ontsnappen ze bij mij :? Helaas kan ik momenteel niet verder met dit park, omdat mijn zt1 het niet doet. Ik had iets te veel downloads er in gezet. Ik heb nu ongeveer de helft er uit gehaald maar dat heeft weinig nut. Als ik er nog meer uit zo halen zou mijn park niet meer werken, omdat daar veel downs in verwerkt zijn. Ik hoop dat ik een oplossing vind en snel verder kan! ;)

Mag ik eens vragen hoeveel ztd files jij dan hebt in je dlupdatefolder?
Als je trouwens met een invisible fence werkt kun je er een ander hek naar keuze langs zetten zelfs alleen decoratieve hekjes
geen een dier kan daar uit ontsnappen en je kunt zo veel leukere hokken maken voor je dieren met hekken naar keuze
En denk eraan kinder'n "bij de man is het altijd mannelijk, bij de vrouw is het altijd vrouwelijk en bij de Heer is het altijd Heerlijk!!!

For All My friends Zoo Onderhoud Zookeeper of restaurant Meld je aan! per PB
Pukkie
Forum Moderator

Berichtdoor maarten95 » 14 feb 2011, 15:50

TWoD is al lang verleden tijd (dat waren dinosaurussen sowieso al), maar sinds een tijdje heb ik weer ZT1 op mijn pc staan en had weer enorm zin om een vergelijkbare zoo te maken. Dat gaat aardig goed, en ik ben blij met het resultaat. Er zitten veel downloads in, onder andere van ZT.nl, Zoo Tek Phoenix en Zoo Admin. He thema is dus opnieuw prehistorie, maar er zijn ook gewone- en Marine Mania-dieren aanwezig. Het heet ''Project Kronos.'' Eigenlijk zou het ''Project Chronos'' moeten heten, maar ik haalde twee figuren uit de Griekse mythologie door elkaar. Jammer dan, het heet nu al Kronos :P .
Screens dan maar!

Afbeelding
Deze twee verblijven waren om bezoekers te lokken, daarna ging ik pas echt met het bouwen van de zoo bezig. Het zijn komodovaranen en zeekrokodillen. Ook een pleintje en de ingang van de speeltuin zijn al te zien.

Afbeelding
Inmiddels ziet de speeltuin er zo uit. Ook zie je het insectenhuis, krabbenhuis, en amfibieënhuis. Deze hebben te maken met de tijd voor de dinosaurussen. De degenkrabben uit het krabbenhuis waren immers een van de eerste diersoorten op aarde. Insecten en andere geleedpotigen waren ook al vroeg. Ook zijn er 2 verblijven te zien: de reuzenoctopus en de zaaghaaien. Vlakbij de zaaghaaien zie je de ingang van de haaientunnel. Ook zie je aan de rechterkant de miereneters, het primatenhuis, de jungle-boerderij en een stukje van het mammoetenverblijf.

Afbeelding
Hier zien we de verblijven van de eerste dinosaurussen, uit het Trias-tijdperk. Het bovenste verblijf is van de Coelophysissen. Het andere regenwoud-verblijf is van de Herrerasaurussen en het gematigd woud-verblijf is van de Plateosaurussen. Verder zie je een stukje van het Plesiosaurusverblijf, een stukje octopusverblijf, het tropische aquarium, de kinderboerderij, de haaientunnel, de souvenirwinkel, het krabbenhuis en het diepzee-aquarium.

Dit was de update van vandaag, binnenkort weer een nieuwe! Ik hoop dat jullie de zoo mooi vinden.
Kijk voor mijn foto's en tekeningen in Maarten's tekentopic, DeviantArt.com (Maarten95).
maarten95
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor Ruud » 14 feb 2011, 19:50

Hoewel ik geen fan ben van dino's ziet het er wel leuk uit.
Ik zeg maar Zoo, dat is korter dan Dierentuin.
Ruud
Site Admin

Berichtdoor maarten95 » 14 feb 2011, 20:47

Dankje :D Vandaag weer een stuk er bij gebouwd, hij gaat goed! Hier weer een wat screens.

Afbeelding
Het Jura-verblijf met Stegosaurussen, Kentrosaurussen en Camptosaurussen. Ik gebuik een hack van Zoo Tek Phoenix om er voor te zorgen dat deze bij elkaar kunnen.

Afbeelding
Compsognathusverblijf, vogelhuis, flamingoverblijf en een stukje Apatosaurusverblijf. Ook nog de draaimolen, park en eetpleintje.

Afbeelding
IJstijdgedeelte met mammoeten, wolharige neushoorns (Coeladonta), primatenhuis, miereneters, Macrauchenia en zebra's. Misschien ga ik de zebra's nog vervangen voor Przewalskipaarden.

Dit was de 2de update van vandaag, tot volgende keer!
Kijk voor mijn foto's en tekeningen in Maarten's tekentopic, DeviantArt.com (Maarten95).
maarten95
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor maarten95 » 17 feb 2011, 16:45

Jammer genoeg geen reacties, maar het is weert tijd voor de volgende update.

Afbeelding
De ruimte tussen de zoomuur en het Jura-verblijf is opgevuld met wat regenwoud en een zwempoel.Ook is het Jura uitgebreid met de komst van 2 Allosaurussen.

Afbeelding
Ook is het laatste verblijf van het Jura-gedeelte compleet gemaakt met 3 Caudipteryxen, een winkeltje en een Japanse tuin. Ook is er een pad aangelegd naar het eetpleintje een stukje verderop en er is een begin gemaakt aan het lava-gebied, dat het eerste deel van het Krijt-gedeelte gaat worden.

Afbeelding
Het ijstijd-gedeelte is uitgebreid met 2 Smilodons, beter bekend als sabeltandtijgers of sabeltandkatten. Er is ook een Souvenirwinkel in ijzige sfeer neergezet en is de ruimte opgevuld met een WC, een hotdogkraampje, een standbeeld en zo'n stoomput.

Volgende keer meer! Tot dan!
maarten95
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor zeekoe » 17 feb 2011, 19:09

Een hele mooie dierentuin! Ook leuk gedaan zo, met die verschillende thema's en de aankleding daarvan.
Maar is het hok van de apatosaurussen niet te klein?
Het is een zegen om je eigen talenten te ontdekken,
en ze niet te willen vergelijken met die van een ander.
Ik ben donor! Jij toch ook?
zeekoe
Winnaar Jubileum Contest - Animals of the World

Berichtdoor maarten95 » 18 feb 2011, 16:28

Bedankt! Fijn dat je de zoo mooi vindt :D En het hok van de Apatosaurussen lijkt vrij klein, maar ze vinden het goed. Ik heb het laatst wel opgevuld met wat plantjes omdat het te kaal was ;)

Heb net weer even aan Project Kronos gewerkt, 2 verblijven er bij gebouwd. Het is weer tijd voor een update dus!

Afbeelding
Het eerste nieuwe verblijf is die van de Meiolania, oftewel de reuzenschildpadden. Deze dieren leefden van ongeveer 30 miljoen jaar geleden tot 2000 jaar geleden in Australië. Dit paartje heeft een verblijf gekregen dat de Australische outback voorstelt. Dit is het laatste dier van het ijstijd-gedeelte.

Afbeelding
Er is nu echt een begin gemaakt aan het Krijt-gedeelte met het verblijf van een paartje Spinosaurussen. Samen met het Sarcosuchus-verblijf wordt dit het Egyptische Vroeg-Krijt. Er is ook al een planning voor het Iguanodon-verblijf. De Spinosaurussen hebben een moerasachtig kustlandschap gekregen met een grote inham. Spinosaurussen waren de grootste vleesetende dinosaurussen en aten waarschijnlijk vooral vis.

Dit was het weer, volgende update meer! :)
maarten95
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor maarten95 » 21 feb 2011, 11:16

Tijd voor een update! :D Het is alweer 3 dagen geleden sinds de vorige update, en er zijn wat verblijven bij gekomen. Ik weet niet of ik nog genoeg ruimte in m'n zoo heb om het Krijt-gedeelte helemaal af te krijgen, dus waarschijnlijk komen daar minder dieren dan verwacht.

Afbeelding
Het eerste nieuwe verblijf is voor de Sarcosuchus imperator, een gigantische krokodilachtige uit het vroeg-krijt. Deze twee hebben een plekje gekregen tegenover het Spinosaurus-verblijf. Eerst was het plan om hier de Iguanodons neer te zetten, maar de Sarcosuchussen vond ik hier uiteindelijk beter passen.
De Sarcosuchus is een download van Zoo Tek Phoenix.

Afbeelding
Het tweede nieuwe verblijf is voor een paartje Elasmosaurussen. Elasmosaurus was de grootste en laatste van de Plesiosauriers. Samen met het volgende verblijf vormt wordt dit het Niobara-gedeelte. De Niobara was een grote binnenzee die Noord-Amerika in twee delen splitste tijdens het Krijt.
Op de screenshot zie je ook de elephant ride en het diepzee-aquarium.
De Elasmosaurus is een download van Zoo Tek Phoenix. Het diepzee-aquarium is een download van Zoo Admin.

Afbeelding
Het derde en laatste verblijf voor deze update is voor twee Deinosuchussen. Deinosuchus was net als Sarcosuchus een reuzenkrokodil uit het Krijt. Deinosuchus leefde in de zeeën en rivieren van Noord-Amerika tijdens het Laat-Krijt. Zijn hoofdmaaltijd bestond uit onoplettende drinkende dinosaurussen. Verder zie je op deze screenshot het piratenrestaurant en het nachtdierenhuis. De tent van de olifantenritjes heeft een andere kleur gekregen zodat deze beter bij het nachtdierenhuis past.

Dat was het weer voor deze keer, heb je vragen over downloads of opmerkingen over de zoo, dan kun je die altijd kwijt. Een PB'tje of mailtje sturen mag natuurlijk ook. Tot de volgende update!
maarten95
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor zeekoe » 21 feb 2011, 20:04

Dit ziet er echt geweldig uit! Ik zou het jammer vinden als het krijt-gedeelte "ingekort" moet worden. Hopelijk ga je daar dan bij een volgende zoo mee verder.
Het is een zegen om je eigen talenten te ontdekken,
en ze niet te willen vergelijken met die van een ander.
Ik ben donor! Jij toch ook?
zeekoe
Winnaar Jubileum Contest - Animals of the World

VorigeVolgende

• Reklame Boodschappen