Jari96 Showroom

De plek om je ZT1 Zoo´s te showen.

Jari96 Showroom

Berichtdoor Jari96 » 26 maart 2010, 14:44

Zo, bedankt voor het openen van het topic... ^^

Dan beginnen we maar, misschien zijn er mensen met een heel goed geheugen die mijn oude zoo kunnen herinneren, dan weet je ook wat mijn stijl van dierentuinen bouwen is.

Een dierentuin in Amerika...?!

Ik kreeg gisteren een brief van mijn neef uit Amerika;

Beste Jari,

Zoals je weet ben ik enkele jaren geleden naar de Verenigde Staten verhuisd.
Het was mijn droom om een eigen dierentuin te hebben, en dus kocht ik een stuk grond waarop ik begon met bouwen.

Helaas ben ik bijna failliet, ik heb het geld er gewoon niet meer voor.
Omdat ik het jammer zou vinden om alles weer te moeten verkopen en mijn droom te laten vallen, wil ik jou vragen om mijn project over te nemen. Het project is pas in de beginfase, dus je kunt het helemaal naar je eigen hand bouwen. Ik hoop dat je het ziet als een leuke uitdaging.
Bij deze brief stuur ik je enkele luchtfoto's van het stuk grond.

Ik zie je antwoord wel tegemoet,

Groeten van je neef.

Zoals in de brief vermeld zaten er enkele foto's bij.

Afbeelding
Een overzicht van het stuk land.

Afbeelding
De picknickvelden.

Afbeelding
Het grote plein.

Afbeelding
De 'vogelkooi'

Zoals mijn neef in de brief vertelde, is het project nog helemaal in de beginfase.
Ik neem z'n uitdaging aan en ga proberen er een mooi park van te maken! Ik hoop jullie snel wat meer te kunnen laten zien, maar ik heb volgende week toetsweek dus heb ik wat minder tijd.

Suggesties en commentaar is altijd welkom, daar kan ik van leren!

----------------------------

*Update*

Zo, ik ben dus meteen maar op weg gegaan naar Amerika om mijn nieuwe project eens te bekijken.
Alles zag er netjes uit, dus ik ben gelijk maar aan de gang gegaan.

Omdat ik natuurlijk ook niet al het geld van de wereld heb, heb ik maar een souvenir-shop gemaakt, zodat mijn bezoekers een leuk aandenken kunnen kopen en ik weer inkomsten heb.

Afbeelding
Souvenir-shop

Maar na een nachtje rustig slapen...

Afbeelding
Meteroiet neergestort! Gebouw met de grond gelijk gemaakt! Alle vogels weg!

Maargoed, nu kan ik de plaats mooi weer gebroken voor mijn eerste dieren, ah, daar zijn ze al...
Afbeelding

Ook mijn eerste bezoekers zijn er....
Afbeelding

Maar wat zit er nu in dat verblijf...?
Dat zijn de sneeuwluipaarden, het favoriete dier van mijn neef, vandoor ook zo'n groot hok. De andere hokken zullen ook groot worden, maar zoals dit zul je ze niet veel zien...
Afbeelding

Zo, nu wil ik wel eens wat commentaar zien voor ik weer ga updaten.
Alle commentaar is welkom, dan kan ik er van leren.. ^^
Laatst bijgewerkt door Jari96 op 27 maart 2010, 11:28, in totaal 8 keer bewerkt.
Jari96
Nieuw op ZooTycoon.nl

Re: Jari96 Showroom

Berichtdoor ossenkamp » 27 maart 2010, 11:15

Dat ziet er erg leuk uit!! Je hebt er ook een mooi verhaal bij verzonnen :)
Tot nu toe heb ik weinig commentaar, alleen vind ik het persoonlijk niet zo mooi om in een
grasland Map verblijven met sneeuw te maken. dat vind ik er niet echt natuurlijk uitzien..
maar das mijn mening he ;)

Voorderest Top, ik zie uit naar de volgende update
"Moeilijk? Ik ben juist heel soepel. Ik pas mij aan aan de anderen. Wanneer iemand vervelend doet tegen mij ben ik ook vervelend."
ossenkamp
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor Jari96 » 27 maart 2010, 11:30

ossenkamp schreef:Dat ziet er erg leuk uit!! Je hebt er ook een mooi verhaal bij verzonnen :)
Tot nu toe heb ik weinig commentaar, alleen vind ik het persoonlijk niet zo mooi om in een
grasland Map verblijven met sneeuw te maken. dat vind ik er niet echt natuurlijk uitzien..
maar das mijn mening he ;)

Voorderest Top, ik zie uit naar de volgende update

Je hebt wel een beetje gelijk, maar savanne in een grass-map is dan ook onnatuurlijk...
In een gewone dierentuin hier in Nederland kom je ook verblijven tegen waarin bijvoorbeeld ijsberen zitten, alleen ligt er dan geen sneeuw in het verblijf. In Zootycoon ligt er dan gewoon wel sneeuw...

Ik zal vanavond eens kijken of ik nog wat ga uitbreiden.
Jari96
Nieuw op ZooTycoon.nl

Berichtdoor Laraatje2008 » 27 maart 2010, 14:37

Dit vind ik leuk, iemand die nog ZT1 speelt. Ik doe het ook nog vaak hoor, soms veel leuker dan ZT2. Maar even over je park, leuk verhaal en mooie dieren, die sneeuwluipaarden.!! En ik vind het wel leuk hoor allerlei dieren in een dierentuin. Ga zo door en je zou wel wat groen tussen de verblijven kunnen planten. Groetjes van Laraatje <)
27 april 2012 getrouwd met de mooiste man van de wereld!!
Laraatje2008
Winnaar Jubileum Contest - Animals of the World

Berichtdoor Jari96 » 27 maart 2010, 16:44

Laraatje2008 schreef:Dit vind ik leuk, iemand die nog ZT1 speelt. Ik doe het ook nog vaak hoor, soms veel leuker dan ZT2. Maar even over je park, leuk verhaal en mooie dieren, die sneeuwluipaarden.!! En ik vind het wel leuk hoor allerlei dieren in een dierentuin. Ga zo door en je zou wel wat groen tussen de verblijven kunnen planten. Groetjes van Laraatje <)

Ik zal eens kijken of ik nog wat plantjes en bomen ertussen kan proppen. Bedankt voor de tip.
Ik heb zelf alleen Zootycoon 1 + Marine Mania, dus daar zal ik het nog mee moeten doen, al kan ik wel (op een illegale manier) aan ZT2 komen, maar ik ken het spel van een vriend en dan vind ik ZT1 toch leuker... :roll:
Jari96
Nieuw op ZooTycoon.nl

Berichtdoor Jari96 » 22 mei 2010, 20:54

Laatst heb ik mijn Zoo Tycoon met Marine Mania van mijn laptop verwijderd om plaats te maken Zoo Tycoon Complete Collection. Hierbij ben ik vergeten de Zoo's te bewaren, dus mijn oude Zoo is failliet gegaan omdat ik alle plannen kwijt was en een nieuw plan maken teveel geld kostte... :|

Het goede nieuws is, is dat ik een eiland heb geërfd wat al eeuwen in de familie zit, alleen is er om een rare reden nooit iets mee gedaan. Toen ik met een helikopter een verkenningsvlucht over dit eiland maakte, ontdekte ik dat dit eiland wel hele bijzondere bewoners heeft: Op dit eiland leven nog echte DINOSAURUSSEN!
De ultieme uitdaging: Een dierentuin maken met deze hele bijzondere beesten!

Ik presenteer jullie mijn nieuwe project: Jurassic Park

Mijn prachtige eiland:
Afbeelding

En de prachtige beestjes die erop rondlopen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de kisten waarin ik al enkele exemplaren heb kunnen vangen:
Afbeelding

Ik hou jullie op de hoogte van dit project, ik heb snel meer nieuws te hebben en misschien zelfs al delen van het park wat ik daar ga bouwen.
Jari96
Nieuw op ZooTycoon.nl

Berichtdoor robert van diest » 23 mei 2010, 06:39

Leuk verhaal Jari. Heel leuk bedacht. Over de zoo zelf kan ik niet veel zeggen, want er zijn nog geen echte verblijven :P ZT1 heeft trouwens veel gebouwen die ook erg mooi zullen staan in ZT2. Zoals O.A dat vogelhuis, maar het zal wel erg moeilijk te maken zijn. Ik dwaal af, maargoed; erg leuk gedaan!
They depended on each other, and the world depended on them.
robert van diest
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor Jari96 » 23 mei 2010, 18:18

Zo, weer wat nieuws vanaf mijn eiland.

Er staat inmiddels een grote muur op het eiland, en ook de ingang is gebouwd. Ook staat er al een speeltuintje en is de Souvenir Shop klaar. Onderin zie je trouwens al een klein stukje van mijn eerste verblijf, later meer hierover.

Afbeelding

Een wat oudere foto waarop mijn Dino Recovery Team met de andere staff te zien is.

Afbeelding

En mijn picknickveld waar de bezoekers rustig even kunnen eten. Ook het restaurant staat er op.

Afbeelding

En tot slot mijn eerste verblijf, dat van mijn caupdipteryx.

Afbeelding

Meer screens heb ik voor vandaag niet, al ben ik wel al bezig met een nieuw verblijf. Hierin zullen een paar grote carnivoren komen, en dus heb ik extra sterke hekken nodig, met als extra beveiliging elektriciteit. Deze hekken zijn nog in ontwikkeling, dus het gaat nog even duren voor ik hiermee klaar ben.
Het enige probleem is, dat als de elektriciteit ooit uit valt, ik grote problemen heb...

Maargoed, dit was het voor vandaag.
Jari96
Nieuw op ZooTycoon.nl

• Reklame Boodschappen