Dierenpark Puyenbroeck

De plek om je ZT1 Zoo´s te showen.

Berichtdoor Pukkie » 25 jul 2006, 11:30

Absoluut geweldig kiekebanus! Het is weer smullen voor de liefhebber bij de leeuwen dacht ik oh ja je kunt de vieuwing area ook naar binnen gericht bouwen! zelf is dat bij mij standaard een recht hok met de vieuwing area op het pad ook heel grappig is het observatie hoekje! Je waterval is heel leuk bedacht maar als ik jou was had ik aan de achterkant er eerst nog een jungle rockformatie neer gezet en ook aan de rechterkant van de waterval zodat het om de waterval heen wat groener was Voor de rest Prima!!!
En denk eraan kinder'n "bij de man is het altijd mannelijk, bij de vrouw is het altijd vrouwelijk en bij de Heer is het altijd Heerlijk!!!

For All My friends Zoo Onderhoud Zookeeper of restaurant Meld je aan! per PB
Pukkie
Forum Moderator

Berichtdoor Levy » 14 jan 2007, 14:10

Na een lange tijd hebben moeten wachten ben ik er weer met een update (de laatste dateert van 24 juli 2006 :shock:).

Als je de vorige update nog herinnert (waarschijnlijk niet, ik stel voor om deze nog eens te lezen.) dan zul je wel weten dat we het hok van de leeuw nogal snel af moesten hebben. Maar na enkele weken was duidelijk dat de leeuwen het verblijf te klein vonden. Daarom hebben we een mooier en ruimer verblijf voor de leeuwen gemaakt, en ik kan je zeggen dat ze met deze heel tevreden zijn.

Afbeelding
Afbeelding

Nu vraag je misschien af wat er nu met het oude verblijf van de leeuwen is gebeurt. Wel, we hebben het verblijf wat aangepast zodat het geschikt was voor mandrils. De mandrils ontsnapten soms, hierdoor hebben we tijdelijk een deel van het dierenpark moet sluiten :(. Maar na de nodige aanpassingen aan het verblijf hebben we hier geen problemen mee gehad.
Ziehier hun verblijf.

Afbeelding
Afbeelding

Maar naast het bouwen van verblijven hebben we ook enkele verfraaiingswerken uitgevoerd. Ondermeer is er gesleuteld aan de ingang, we hebben van bezoekers gehoord dat de ingang nogal kaal is. Wij van de directie hebben hier natuurlijk direct iets aan gedaan, want klant is koning.
Voorheen stonden ze te kijken op 2 muren maar nu lopen ze langs het water.
Afbeelding

Ook hebben we nabij de eetgelegenheden wat groen aangelegd.
Hier nog geen screen van, want dit gaan we nog verder uitwerken.

Dit was dan de update, hopelijk komt de volgende update wat vroeger en moet je er geen 4 maanden op wachten :oops: .
Met dank aan Alex voor het maken van deze avatar.
Levy
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor Pukkie » 14 jan 2007, 18:32

Levy dait is een briljante zoo zeg! Dat leeuwenhok is erg mooi. Vooral het kruisvormige midden gedeelte met die savannah grass om die rots heen en het plaatsen van het leeuwen standbeeld is een genot om naar te kijken. Ook het verhoogde looppad langs het mandrilverblijf geeft een originele look die je niet veel ziet. Juist omdat je tussen het gewone en verhoogde pad aan extra groen en ook weer leuke standbeelden heb gedacht. De ingang is inderdaad veel mooier geworden zo en ik ben heel tevreden over je goeie update.
En denk eraan kinder'n "bij de man is het altijd mannelijk, bij de vrouw is het altijd vrouwelijk en bij de Heer is het altijd Heerlijk!!!

Pukkie
Forum Moderator

Berichtdoor Deepsea » 14 jan 2007, 19:14

Daar be ik het nou helemaal mee eens. Het ziet er heel aantrekkelijk uit en je hebt een goede hoeveelheid beplanting. De verblijven zijn ruim, en mooi aangelgd. Niet de altijd vierkante vorm. Ook heb je prachtige pleintjes aangelegd en vijvertjes. Mooi gebruik van sierpaden. Dat verhoogdepad is inderdaad heel mooi en erg origineel. Mijn complimenten, heel mooi, goed werk, Levy! :)
Proud Member Of the Official Assie club! ®
Huil met de wolven!!!
A Wolfe is a Wonder
~Duik met me mee, diep in de Diepzee~
Deepsea
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor Stefano » 14 jan 2007, 19:49

mooie update *steekt duim omhoog* dat leeuwen verblijf ziet er zeer leuk uit, hmm nu ik die zoo's van ZT1 weer zie denk ik toc dat ik weer eens een zoo maak in ZT1 en in de showroom zet xD
''Online and Kicking Ass in Outer Space'' since 1 DEC 2003
Ondanks wat de statistieken je laten denken, ben ik de originele nr. 1 spammer(lees poster) van de niet crew leden xD
Stefano
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor Ruud » 18 jan 2007, 19:47

Ik dacht even dat je dit schitterende park niet meer had, maar niets blijkt minder waar en dan nog met een prachtige update ook nog.
Jij laat zien met het leeuwen verblijf waar ik steeds op doel. Niet hokkerig en dit is een super mooi voorbeeld hoe het kan. Klasse !
Ook bij het okapi verblijf met de verhogingen zijn zeer mooi. En dan heb ik het niet over de ingang met het water. Dat ziet er stukken mooier uit zo.
Ik zeg maar Zoo, dat is korter dan Dierentuin.
Ruud
Site Admin

Berichtdoor Jannick » 19 jan 2007, 08:36

Ik heb weinig te zeggen:Levy, je bent een Genie! Mooi gedecoreerd met bomen en rotsen, plus dieren die voor mij onmogelijk zijn om blij te houden(Laaglandgorilla, Mandrill)
Doe me een lol en kijk af en toe eens in mijn designtopic!
P.S. Bovenstaande link is niet geschikt voor mensen die niet van roofvogels houden.
Sommige mensen beheersen de Nederlandse taal.
adnere mesne beheerse de nederlanse taal nie.
Jannick
Member van het jaargetij Designer

Berichtdoor Levy » 11 feb 2007, 19:48

Dit keer weer een nieuwe update. Dit keer is er weer wat veranderd, zo zijn er een heleboel dieren verplaatst, welke zul je zo merken. Ook heeft het dierenpark ook een eigen Logo. Dit zal dan elke keer aan het begin van de update te zien zijn.

Afbeelding

Zoals ik al zei zijn er enkele dieren verplaats maar er zijn er ook enkele dieren verhuist naar een andere zoo. De reden hiervan is dat het savanneverblijf niet meer geschikt was voor al de dieren, dit omdat er teveel dieren in het verblijf waren. Hierdoor zijn de gazellen, sabelantilopen, gnoes en struisvogels verhuist naar een andere zoo.

Zodoende bleven er nog de Afrikaanse Olifanten, Afrikaanse buffels, AGiraffen, Wrattenzwijnen, Zwarte neushoorns en Zebra's over.
Toen bleek dat er nog te weinig plaats was voor al die dieren. Maar we wouden geen dieren meer wegdoen naar andere dierentuinen. Toen we zagen dat de wrattenzwijnen met heel veel in aantal waren hebben we als eerste hier een verblijf gemaakt, sterker nog we hebben er 2 gemaakt.

Afbeelding

Toen waren er in het savanneverblijf nog 6 diersoorten. Namelijk de Afrikaanse Olifanten, Afrikaanse buffels, Giraffen, Zwarte neushoorns en Zebra's. Toen we zagen dat de olifanten en de giraffen nogal veel plek nodig hadden, dus werd voor deze dieren ook voor nieuwe verblijven gezorgd.

Afbeelding

Nu bleven ze over in 1 verblijf met de Afrikaanse buffels, Zwarte neushoorns en Zebra's. Zo leek het voor enige tijd goed, maar de zebra's voelden zich niet op hun gemak met alleen deze dieren. Ikzelf vond dit maar raa want deze dieren leven in het wild wel samen, maarja in het wild en in een zoo dat kan wat verschillen weergeven.
Dus werden de zebra's gescheiden van de buffels en neushoornen en toen bleek alles goed te zijn.

Zebra-verblijf
Afbeelding

Afrikaanse buffels en Zwarte neushoorns -verblijf
Afbeelding

Deze verbouwings werken hebben heel wat geld gekost, maar we zijn erdoor gekomen.

We vonden dat we nog 1 dier nodig hadden voor het afrikaans gedeelte. We kozen hier voor de gevlekte hyena. Dit omdat we nog maar weinig carnivoren hadden en het zijn leuke dieren.
Afbeelding

Dit is dan het Afrikaans gedeelte
Afbeelding

Volgende week begin ik met een nieuw gedeelte. Tot dan.

Levy
Met dank aan Alex voor het maken van deze avatar.
Levy
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor Pukkie » 11 feb 2007, 20:43

Dit is wat je noemt een metamorfose Levy! Die vieuwing area tussen de zwijntjesverblijven in is verschrikkelijk origineel net die savanne bomen in het midden. De verblijven hebben een zeer fraai uiterlijk door de vorm die je er aan gegeven hebt! Ruim opgezet maar ook de paden ruim zodat niet alle gasten hutje mutje lopen. Allerlei hoekjes worden mooi voorzien van planten en topiary's Je zoo is wat mij betreft een absolute topper!

Pukkie
Forum Moderator

Berichtdoor lucky » 11 feb 2007, 22:13

prachtige zoo ;) erg mooi afrika gedeelte net als het hyna verblijf ;)
lucky
ZooTycoon.nl Lid

VorigeVolgende

• Reklame Boodschappen