wytze's zoo's

De plek om je ZT1 Zoo´s te showen.

wytze's zoo's

Berichtdoor wytze » 20 jun 2007, 09:21

Weer terug na een tijd zijn weggeweest. Na twee onsuccesvolle zoos (nog sorry voor iedereen die heeft zitten wachten op updates) ben ik begonnen, dit keer geheel zonder downloads. De reden daarvoor is dat ik een oude computer, Windows 98 slechts een paar GB, heb gekregen. Wonder boven wonder doet ZT het op die computer, dus ik ben begonnen met bouwen. Ik zet de screens trouwens over via een oude, half aangevreten floppy (speciaal een floppy drive voor mijn laptop moeten kopen).

Ik heb nog geen naam voor mij nieuwe zoo, suggesties zijn welkom via PB.

We beginnen maar met de ingang:

Afbeelding

Nogal standaard, niets speciaals aan. Ik heb het geel/goude pad maar unlockt, vanwege de enorme bonus die het geeft in vergelijking met de andere paden. Bovendien vind ik het wel mooi.

Als je na de ingang doorloopt, kom je op een klein pleintje, waar de helicopter wacht voor als er misschien dieren ontsnappen.

Afbeelding

Nog geen dieren ontsnapt, wees niet bang. Ook zie je waarschijnlijk wel de twee restaurants en het hok daarachter. Laten we maar meteen een beter kijkje nemen:

Afbeelding
Afbeelding

Hyenas, leuke beestjes zijn dat toch. Katachtigen, en niet hondachtigen, zoals veel mensen denken. En met katten zijn we meteen aangelandt bij het eerste gedeelte:

Afbeelding
Afbeelding

Leeuwen. Prachtige beesten. Begonnen met 2 paartjes en na ongeveer tien beesten verkocht te hebben weer 2 paartjes.

Aan de overkant vinden we andere katten, ook uit de savanne.

Afbeelding
Afbeelding

Cheetahs, snelste beesten die op aarde rondlopen. Ook wel jachtluipaard genoemd.

Dat is het dan voor nu, volgende keer zullen we meer dieren tegenkomen!

BTW: Je ziet het goed, ik ben al een stuk verder met de zoo. In werkelijkheid hoef ik nog maar vier katten te plaatsen en dan ben ik klaar met dit gedeelte. Ik laat de andere screens nog niet zien vanwege de computer waar ik op werk, hij is gewoon enorm traag, en ik wil zeker weten dat ik een tijdje vooruit loop.
Laatst bijgewerkt door wytze op 21 jun 2007, 12:47, in totaal 3 keer bewerkt.
wytze
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor bokito » 20 jun 2007, 18:11

leuk park allen sommige hokken beetje kaal XD XD XD
bokito
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor wytze » 20 jun 2007, 18:21

Bedankt voor de reacties!

@ bokito: Waarschijnlijk heb jij het over de hokken in Beplanting uit stand. Ik laat de hokken standaard twee keer zien, een keer met beplanting en een keer zonder.

@ labrador 13:

Hyena's (Hyaenidae) zijn een familie van middelgrote roofdieren die voorkomen in Afrika en Azië. Hoewel hyena's eruit zien als grote honden, vormen ze een aparte biologische familie die waarschijnlijk het meest verwant is aan de andere families van de onderorde Feliformia: katachtigen (Felidae), civetkatachtigen (Viverridae), de pardelroller (Nandiniidae), Madagaskarcivetkatten (Eupleridae) en mangoesten (Herpestidae). bron Wikipedia. De gasten zien wel genoeg, zie je de observation area's? Ik maak niet overal ramen want dan gaan sommige dieren klagen en dan krijg je opstoppingen op de paden, want iedereen gaat kijken...
Wytze's Zoo's, voor jong en oud.

Wytze's Zoo's kan niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele klachten.
wytze
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor Gerbanno » 20 jun 2007, 19:34

Heel leuk gemaakt!Allemaal Plantjes en bankjes en fonteinen.Ik doe het je niet na!
Bezochte parken in 2012: Dierenpark Emmen (2)
Totaal aantal bezoeken 2012: 2
To do 2012: Dierenpark Emmen, Artis, Safaripark Beekse Bergen, Aqua Zoo Leeuwarden, San Diego Zoo, Sea World San Diego, Los Angeles Zoo.
Totaal aantal bezoeken 2011: 19
Gerbanno
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor labrador 13 » 21 jun 2007, 15:54

goede zoo!
met die muren waardoor je eigenlijk niets kunt zien maar dan toch observation areas... moet ik ook eens proberen!
zoo tycoon rules!!
labrador 13
Nieuw op ZooTycoon.nl

Berichtdoor musquitos » 21 jun 2007, 16:25

ziet er goed uit ook leuk gedaan met dat goud/gele pad
I)
MTW II ownes

who stayes behind is left behind
musquitos
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor wytze » 25 jun 2007, 13:10

Na veel problemen toch maar weer een (kleine) update. Ja is het zeker een kleine update, slechts twee plekjes dit keer... (En niet het hyena verblijf van een andere kant, misschien een volgende keer)

De reden is trouwens dat ik (alweer) iets anders gevonden heb. Gelukkig heb ik wel vrij (zo'n beetje dan) van school, dus dat valt wel weer mee.

Laten we maar even kijken waar we gebleven waren. Vorige keer moesten we weg nadat we de cheetahs waren tegengekomen. Laten we deze keer eens doorlopen...

Afbeelding
Afbeelding

Het regenwoud in! Luipaarden aan allebei de kanten, rechts nevelpanters (clouded leopards) en links zwarte luipaarden (black leopards).

En ja, dat ziet we goed, aan de andere kant van het pad zitten ook dieren, hier kunnen we echter niet naartoe (iets fout gegaan met de screens geloof ik...).

Dan maar doorlopen nadat we de luipaarden hebben gezien:

Afbeelding
Afbeelding

De bergen in! In dit hok zouden bergleeuwen moeten zitten, ze zijn alleen een beetje schuw geloof ik...

EDIT: toch niet, dr zit er eentje te eten...

Aan de andere kant van het plekje zou ook een beest moeten zitten, laten we dus maar gaan kijken...

Ach nee, sluitingstijd! Naja, volgende keer meteen hiernaartoe rennen en dan snel een foto maken...

Raden jullie maar lekker wat er in het hok zit, dan probeer ik die computer wel weer aan te krijgen (wat een hele klus is) en verder te bouwen aan de laatste drie hokken...

EDIT: Nu ik even goed kijk zie ik dat de beesten al te zien zijn. Kijk eens goed naar de eerste twee screens en dan naar het hok waar het 'mysterieuze dier' in zit. (vooral goed bij de shelter (vertaling?) kijken)

Nog een dingetje:

goede zoo!
met die muren waardoor je eigenlijk niets kunt zien maar dan toch observation areas... moet ik ook eens proberen!

Het zijn gewoon ramen, alleen staan er 'observation area's' voor zodat je niet ziet dat het ramen zijn. De rest van het hok (de muur dus) zie je wel, maar dat zijn gewone muren zonder ramen...

wytze
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor wytze » 02 jul 2007, 11:06

Na een week weer even hier gekeken, geen reacties. :( Niet dat het me uitmaakt, want ik doe dit toch meer voor mezelf, om te bewijzen dat ik ook iets kan afmaken (nogal wat problemen mee gehad...).

Dan maar twee screens van het mysterieuze dier:

Afbeelding
Afbeelding

Het sneeuwluipaard, inderdaad.

Nog even geen nieuwe screens, nog wat probleempjes.

Overzicht: (doe ik vanaf nu altijd)

Gedaan (02 juli), * betekent screens volgen:

Kattengedeelte:
- Leeuwen (Leeuwen, Bergleeuwen)
- Hyena's
- Jaguars*
- Luipaarden (Luipaarden*, nevelpanters, zwarte panters, sneeuwpanters)
- Tijgers (bengaalse tijgers*, siberische tijgers*)

Te doen:

Kattengedeelte afmaken:
- Tijgers (witte bengaalse tijgers, sabeltandtijgers)

Nieuw gedeelte beginnen:
- Ã’f honden
- Ã’f beren
- Ã’f haaien

- Ik kies zelf, stemmen is niet mogelijk. Voor naam van Zoo kan nog steeds wel worden PB'ed -

wytze
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor wytze » 05 jul 2007, 14:08

Zoals gezegd, nieuwe zoo. Ik heb besloten om hier ook plaatjes te laten zien van wat ik aan het bouwen ben, dus dat doe ik nu.

Ik ben dus nog aan het bouwen, dus het kan zijn dat wat je nu ziet niet later in mijn uiteindelijke zoo staat.

Ik noem hem: The River, vanwege de rivier waar de zoo omheen is gebouwd.

Bij een rivier hoort natuurlijk een bron:

Afbeelding

De bruggen worden later nog aangesloten op de paden, en ik moet ook nog het landschap veranderen met grond en planten, stenen enzo.

In het hok dat al is aangegeven komt natuurlijk een dier, maar ik vervang de hekken later nog. Dit staat alleen makkelijk.

Het is en blijft een zoo, vandaar dat er ook een ingang bijhoort:

Afbeelding

Ook hier moet nog veel veranderd worden ja.

En ook nog even de stronthoop laten zien:

Afbeelding

Helemaal niet speciaals natuurlijk.

Ik ga intussen door met bouwen aan deze zoo.

wytze
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor errie22 » 05 jul 2007, 14:26

Ook ik vind het een prachtige zoo!

Geen standaard rechthoekige hokken en veel groen gebruikt, perfect! Ook vind ik het leuk dat je twee kleuren paden gebruikt.

Nog wel even een negatief puntje: Je hebt in de eerste post een 'reddingscenter' staan, maar die werkt alleen voor dino's. Het werkt dus (nog) niet in deze zoo.

Inderdaad jammer dat je moet stoppen met deze zoo. En soms heeft het te maken met één download dat ZT vast loopt. Als je eerst er tien uithaald en dan kijkt of het opgelost is, dan ga je daarna uit die tien nog uitzoeken welke download het probleem veroorzaakt. Ik heb dat gehad met het elandenstandbeeld van deze site (geloof ik).
Groeten van Erwin
Meld je aan op Surfrace of Jiggy en verdien geld! :D
errie22
ZooTycoon.nl Lid

Volgende

• Reklame Boodschappen