kerstzoo

De plek om je ZT1 Zoo´s te showen.

kerstzoo

Berichtdoor Pukkie » 09 jan 2009, 18:37

De volgende screens zijn van een uit de hand gelopen screenshot contest
Lol Het was de bedoeling om een skiheuvel te maken en dan een screenshot maken en klaar maar zoals jullie ven me gewend zijn verdwaalde ik compleet in het spelletje en werd er een complete zoo geboren

Dit is de skiheuvel waar het allemaal mee begon
Afbeelding
Compleet met skihotel, skiverhuur, skischool, ruime wc bij de opvangbaan waar je trouwens ook kunt sleeen en zelfs een sneeuwpop maken (alleen voor kids tijdens de speciale kinderuurtjes) en bij dat rode gebouwtje kun je warme kerstmutsen kopen santa en elvenversies

maar ja toen dacht ik eigenlijk kunnen ze daar van alles verkopen en omdat ik ook nog leuke bijpassende scenery items had en ik vrijwel hetzelfde moment tot de ontdekking kwam dat ik nog nooit met het treinpack heb gespeeld werd een heus station ontworpen

Hier goed te zien in een later genomen overvieuwscreen
Afbeelding
Naast het station een espressohouse voor verschillende koffie's en hete chocomel voor verkleumde skiers
Tegenover het station nog een kinderspeeltuin
en aan de rechterkant nog een hotel met een hotspring

Dus van een simpel skiheuveltje naar een compleet skiresort
Hoe het verder ging vertel ik jullie morgen
En denk eraan kinder'n "bij de man is het altijd mannelijk, bij de vrouw is het altijd vrouwelijk en bij de Heer is het altijd Heerlijk!!!

For All My friends Zoo Onderhoud Zookeeper of restaurant Meld je aan! per PB
Pukkie
Forum Moderator

Berichtdoor Laraatje2008 » 09 jan 2009, 20:31

Wat een aparte zoo zeg, echt heel leuk gemaakt en lekker in de winterse sferen. Groetjes van Laraatje :D
27 april 2012 getrouwd met de mooiste man van de wereld!!
Laraatje2008
Winnaar Jubileum Contest - Animals of the World

Berichtdoor zeekoe » 10 jan 2009, 14:09

Echt prachtig gemaakt, zo. Alles past mooi bij elkaar. Heb je nu nog wel ruimte voor dieren, of komen er geen dieren bij?
Het is een zegen om je eigen talenten te ontdekken,
en ze niet te willen vergelijken met die van een ander.
Ik ben donor! Jij toch ook?
zeekoe

Berichtdoor xZooForEver » 10 jan 2009, 16:40

Wat leuk zeg! Alles past goed bijelkaar, lekker winters en goed verzonnen!

Kayleigh
Bezoek mijn Zoo!
viewtopic.php?t=9787
xZooForEver
Nieuw op ZooTycoon.nl

Berichtdoor Ruud » 10 jan 2009, 18:16

Wow Pukkie dit ziet er erg mooi uit.

Jij laat zien wat je allemaal met Zoo Tycoon kan doen.
Ik zeg maar Zoo, dat is korter dan Dierentuin.
Ruud
Site Admin

Berichtdoor Pukkie » 11 jan 2009, 19:47

Dank je wel Ik ben dan ook mega veliefd op dit spelletje
Het vervolg want hier hield het niet op alhoewel ik natuurlijk allang een screenshot had kunnen insturen lol

Daar zat ik dus met mijn skiresort en met een station (en het eerste treintraject) en ja dan komen er mensen maar die mensen moeten natuurlijk ergens wonen "kerstdorp!"
en zo werd het eerste rijtje met huizen gemaakt een stoep er voor
en een asfalt pad als weg met icecurbs als streepjes om een 2 baans weg te maken zodat paard en wagen en fietser veilig op de straat kunnen
Hier het hart van het dorp Village Plaza
Afbeelding
Waar mensen hun kerstbomen kunnen kopen, Chistmas Carollers hartverwarmende kerstliedjes zingen Een peperkoek kerstboom staat waar kids van mogen snoepen Wel pas na een ritje in de Icecups anders worden ze natuurlijk misselijk en Speciaal voor de kerstman en Mrs. Claus een hal met lachspiegels zodat zij ook minstens 1 x per jaar zich slank kunnen voelen Hier een overview van het hele kerstdorp
Met het huis in het midden van de burgermeester
Afbeelding
rechtsboven in de eerste huisjes
Links van de burgermeester een ander station met daarnaast een vakantiesouvenierswinkel Rechtsonderin de plaatselijke supermarkt met
aan de linker kant een straat met huisjes en aan de rechterkant een straat met luxe villa's (aan de achterkant hebben diens inwoners uitzicht over een meer)

Morgen zal ik vertellen wat er daarna weer in me opkwam .....
En denk eraan kinder'n "bij de man is het altijd mannelijk, bij de vrouw is het altijd vrouwelijk en bij de Heer is het altijd Heerlijk!!!

Pukkie
Forum Moderator

Berichtdoor xZooForEver » 11 jan 2009, 20:22

Wauw! Het ziet er allemaal erg leuk uit :)

Kayleigh
Bezoek mijn Zoo!
viewtopic.php?t=9787
xZooForEver
Nieuw op ZooTycoon.nl

Berichtdoor Pukkie » 13 jan 2009, 16:28

Goed dat was dus mijn kerstdorp en de mensen kunnen ook nog eens op vakantie in dat skiresort maar goed om aan vakantie geld te kunnen komen
moet je natuurlijk wel werken En wie heeft er voorafgaand aan de kerst het meest behoefte aan medewekers Santa Claus en dus werd er een Santa's Working Area gemaakt
Afbeelding
met links boven in Santa's Palace met daarnaast een cadeautjes depot
elke dag worden daar de kadootjes ingezet die die nacht worden rondgebracht Rechts van Santa's Palace is de Zuurstokken fabriek
Daartegenover Santa's werkshop waar de goede man zelf wat klust op zijn gemak met zijn naaste medewerkers Als je daar het perron van het station afloopt naar links is er de snoepwinkel waar al het personeel voor minder dan de helft van de prijs snoep kan inslaan om de nodige kerstpondjes te kweken En daar nog weer links van is het gingerbreadhouse waar peperkoeken kerstbomen en perkoek mannetjes en vrouwtjes worden gebakken Ook voor toffees, caramelrepen en bonbons wordt daar de hand niet omgedraaid

Als je denkt dat ik nu wel uitgespeeld zou zijn heb je het goed mis Ik begon er net lekker in te komen en van al het werken wordt je natuurlijk ook wel moe en altijd al die mensen om je heen en al die elven Santa moet natuurlijk ook ergens tot rust kunnen komen Hij heeft voor zijn Rendieren een prachtig bos aangelegd vlakbij maar wel iets buiten het skiresort,waar ze gewoon rendier mogen zijn en daar heeft ie zijn huis neergezet Gezellig bankje voor de deur om van de interactie tussen zijn dieren te genieten
Afbeelding
De rendieren zijn vrij om te gaan waar ze willen en daarom gaan er wel eens een paar snuffelen bij het mini bungalowparkje vlakbij het meer
Afbeelding
Erg leuk als je daar logeert natuurlijk en er komt ineens een rendier bedelen om jouw boterham Ze worden dan ook niet alleen door de kerstman in de watten gelegd

Pukkie
Forum Moderator

Berichtdoor Laraatje2008 » 13 jan 2009, 17:49

Wat een aparte update en zeer leuk gemaakt en ook leuk verteld. Grappig!!
27 april 2012 getrouwd met de mooiste man van de wereld!!
Laraatje2008

Berichtdoor Pukkie » 16 jan 2009, 19:40

Dank je wel hoor Laraatje
Zoals jullie allen uit eigen ervaring misschien wel weten kun je door de kerst drukte soms wel eens uit het oog verliezen waar het eigenlijk omgaat
Daar heeft de kerstman ook wel eens last van en daarom heeft Mrs Claus
een kerststal net buiten de stad laten maken Zodat bewoners vakantiebezoekers maar ook zijzelf de kerstman en zijn hulpjes af en toe
stil kunnen staan dat als Christ nooit geboren was er ook geen Christmas is
Afbeelding

En toen was het af en terwijl ik netjes de volgende dag mijn screenshots wilde posten waren er in 1 nachtje ineens 7 kerstkadootjes in de vorm van nieuwe downloads en 1 daarvan was de Grinch
Die ontvoerde ik direct want die moest natuurlijk wel uitgetest worden
Zo'n hok begint dan nogal saai want je moet nog helemaal uitvinden of die hoogtes wil en wat voor bomen en hoeveel en wat voor ondergrond in zijn verblijf en welke rotsen en dan wil ik natuurlijk de hoogte stuwen naar topkwaliteit maar het geinige was dat terwijl ik dat aan het puzzelen was de familie Grinch die ook maar meteen een kerstkind lieten komen
rechtstreeks op de cadootjes naast Santa's palace af
Afbeelding
Het peperkoekhuisje wat daar was neergezet door de medewerkers in het Gingerbread House om hun af te leiden en bij de kadootjes weg te houden zodat ze lekker zoet zouden zijn hielp niet echt
Dus werd er in de voortuin van de Grinch family ook nog een peperkoekboom Caramel repen en bonbons neergezet
Hier loopt Senior regelrecht op de caramelrepen af
Afbeelding
waarnaast die gewoon neerplofte en zich zo tegoed heeft gedaan aan de lekkernijen dat ie daarna gewoon daar in slaap viel
Afbeelding
Evengoed pikte ze rustig ook het een en ander aan kadootjes dus als je die niet gehad hebt dit jaar dan weet je waar je naar toe moet
Het hele verblijf is 1 grote speelkamer voor junior die in tegnstelling tot zijn ouders gek is op kerstmis
Afbeelding
een dezer dage de laatste screens van deze uit de hand gelopen poging om ook eens mee te doen aan een screenshot contest

Pukkie
Forum Moderator

Volgende

• Reklame Boodschappen