stap voor stap hulp reskinnen?

Vragen over APE 2? Hier...

stap voor stap hulp reskinnen?

Berichtdoor Wolfgirl » 20 jun 2010, 17:29

Hey allemaal,
ik heb het nu in mijn kop gekregen om te gaan reskinnen, maar ik ben een gigantische nitwit op vlak van termen en met progjes omgaan.

Ik heb zojuist paint.net geïnstalleerd, dus die is aanwezig, maar hoe nu verder?? (sowieso kan ik de juiste bestanden niet vinden?) Ik heb de artikelen doorgelezen, maar snap t nog steeds niet.
Wie is er zo lief om me duidelijk, stap voor stap, zonder vreemde afkortingen e.d., uit te leggen wat ik moet doen om aan de gang te kunnen?
Wolfgirl
Nieuw op ZooTycoon.nl

Re: stap voor stap hulp reskinnen?

Berichtdoor africanfreak » 21 jun 2010, 12:45

Ik wil je best helpen, ook al kan ik de laatste tijd niet echt goed skinnen...
maar, als je wat specifieker kunt zijn met waar je niet verder komt, kunnen we je al een heel eind verder helpen :)
Leef je leven zolang het nog kan =)
africanfreak
Member van het jaargetij

Berichtdoor Gerbanno » 21 jun 2010, 15:49

1. Programma's
Je moet natuurlijk zelf weten met welke programma's je gaat skinnen ;)
Zelf prefereer ik Gimp boven Paint.net, maar dat is een eigen keuze.
Verder moet je zorgen dat je Nifskope, Winrar/Winzip en DDS Converter hebt.
2. Bestanden zoeken.
Met Winrar/Winzip kan je naar je ZooTycoon 2 map gaan, en dan moet je Entities opzoeken. Vanuit daar moet je via Units en daaropvolgend Animals naar de map van je dier gaan dat je wilt reskinnen.
Zorg dat je daaruit de -Naamdier-_AdultF.DDS en de -Naamdier-_Adult_F.Nif hebt. (AdultF kan ook Adult_M zijn).
3. Plaatje opzoeken.
Dit is de makkelijkste stap, het zoeken van een plaatje waarop het dier dat je wilt reskinnen goed te zien is. Probeer er rekening mee te houden dat hij bijvoorbeeld niet in de schaduw, of in de volle zon staat zodat het het best te skinnen is.
4. DDS Converter
De -Naamdier-_Adult_F.DDS die je uit de map gehaald hebt kan je nu gebruiken. Open DDS Converter, zoek het bestand op, en kies de map uit waarin je het wilt plaatsen. Zorg dat je bovenin bij de bestandskeuze .DDS hebt staan en onderin .PNG
5. Skinnen
Open Paint.net (Of een ander skinprogamma) en open je -Naamdier-_Adult_F.png die je net gemaakt hebt, en het plaatje dat je uitgekozen hebt. Vanaf daar is het (Bij Gimp iniedergeval) even met je muisknop klikken, en dan kan je de skin van de foto halen en op je dier plakken.
Enkele toetsencombinaties hierbij zijn: Control+C (Knippen), Control+V (Plakken) Shift+T (Vergroten/Verkleinen) en Shift+R (Draaien).
Als je je dier afhebt kan je hem opslaan.
6. Nifskope
In DDS Converter moet je je gereskinde dier openen, en daarbij als bestandskeuze .PNG zetten. Onderin .DDS en opnieuw op Convert klikken.
Open Nifskope nu, open het model (.Nif) die je uit de entities map gehaald hebt, en open deze. Klik op het model, en je zult zien dat er links in de balk een regel blauw wordt. Klik deze aan.
Ga naar het volgende plusje, en daar zal je een -Naamdier-_Adult_F.DDS zien staan. Klik met je rechter muisknop, doe texture en kies dan choose. Zoek je eigen gemaakte reskin, en pak het .DDS bestand. Nu kan je je reskin zien op het dier, en zo nodig nog aanpassen.
7. Coderen
Is dit allemaal klaar, dan moet je coderen. Hier kan ik niet mee uit de voeten, dus daar zal je een ander voor moeten vragen, of het proberen met een turorial op deze site ;)

Ik hoop dat je hier wat aan gehad hebt.
Bezochte parken in 2012: Dierenpark Emmen (2)
Totaal aantal bezoeken 2012: 2
To do 2012: Dierenpark Emmen, Artis, Safaripark Beekse Bergen, Aqua Zoo Leeuwarden, San Diego Zoo, Sea World San Diego, Los Angeles Zoo.
Totaal aantal bezoeken 2011: 19
Gerbanno
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor Wolfgirl » 21 jun 2010, 20:43

ik denk dat ik daar een heel eind mee moet gaan komen (zodra ik die verrekte mappen kan vinden, kom alleen een 'enteties' z2f file tegen). hardstikke bedankt voor de duidelijke uitleg in ieder geval

edit: gevonden, pc is ook zo'n enorme zooi
Wolfgirl
Nieuw op ZooTycoon.nl

Berichtdoor julmuis » 28 jun 2010, 14:45

hoe kun je hem laten zien vanuit nifskope?
nieuw...
julmuis
Nieuw op ZooTycoon.nl

Berichtdoor robert van diest » 28 jun 2010, 14:59

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Klik op het plaatje om te vergroten.
They depended on each other, and the world depended on them.
robert van diest
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor Wolfgirl » 29 jun 2010, 04:20

kijk, weer zo'n nuttige tip, begon inderdaad al een aardig lamme vinger te krijgen van al dat doorklikken
Wolfgirl
Nieuw op ZooTycoon.nl

• Reklame Boodschappen