Niet-officiële expansie?

Heb je een idee of maak je een creatie, hier kan je lekker kleppen over de nieuwe ideeën.

Niet-officiële expansie?

Berichtdoor Jeff » 08 aug 2014, 16:18

Héél lang geleden heb ik nog een aantal dingetjes gemaakt voor ZT1. Sommige ervan zijn nog altijd te vinden. Ik heb indertijd ook voor een primeur gezorgd, door bv. de eerste alternatieve tankfilter te maken (programmatie). Ik was ook bezig met een eigen expansion pack, waarin onder meer de picnictafel terug kwam (dit zat oorspronkelijk in ZT1, mét parasol, maar BF had een probleempje dat ik min of meer wist te omzeilen). Er zaten nog dingen in uit de bèta (de originele standbeelden, verrekijker), en heel wat kraampjes. Ik was ook al aardig op weg om een alternatieve glijbaan te maken (Dinosaur Digs in principe wel vereist). Of een hek, volledig van witte stenen.

Maar één ambitie heb ik nooit kunnen uitwerken of aan het grote publiek showen. Nochtans was ik goed op weg. Alleen: gebouwen enz lukken me nog goed, maar ik mankeer de nodige skills om nieuwe dieren te designen. Méér dan een recolor. Denk aan Tasmanian Tiger, die een hele reeks prachtige dieren gemaakt heeft. Ooit maakte ze een ontwerp voor één van haar dieren, de Eurasian Roe, zodat die uit een voederbak zou eten. Ook dit was een mogelijkheid geworden.

Dé grootste verwezenlijking, en die had ik op programma-vlak voor 75% af, was dat ook landdieren shows hadden kunnen doen. Taz had op een bepaald moment een eerste design gemaakt van een tijger die door een brandende hoepel sprong. Of denk aan een paardenshow. Door illusie, zoals indertijd ook vogelkooien en onderwatertunnels enz gemaakt waren, was dit een mogelijkheid geweest.

Anyhow, ik speelde onlangs Forgotten Empires (een toen niet-officiële uitbreiding van Age of Empires II) en zag hoe die razendsnel opgepikt werd. Onlangs begon ik ook weer ZT1 te spelen, en ik heb meer tijd terug. Het valt me nogal tegen dat er weinig alternatieve objecten zijn. Meer standbeelden, en andere decoratie, maar in ZT1-stijl. En meer gebouwpjes.

Als er interesse is, en iemand heeft gelijkaardige design skills als die van Tasmanian Tiger... dan wil ik gerust nog eens een poging wagen om samen een unieke uitbreiding in elkaar te boksen met een paar thema's.
Jeff
Voormalig zt.nl crewlid

• Reklame Boodschappen