"Langste discussie ter wereld"

Voor de woord-spelletjes die voorheen in de Composthoop te vinden waren

Re: "Langste discussie ter wereld"

Berichtdoor visfreak » 10 maart 2011, 19:52

Ik ben het bijna helemaal met Maarten eens! Duits vind ik een stomme taal. De meeste Duiters kunnen toch Engels, dus daar kun je gewoon Engels praaten, en Fransen vinden hun taal zo mooi dat ze geen Engels willen leren. Ik heb een keer een Franse man Engels horen praten, heel grappig want hij sprak de woorden op z'n Frans uit! Maar ik vind zelfs de Franse gramatica leuk :oops: .
^Bas^
visfreak
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor julienvandijk » 10 maart 2011, 19:55

Ik vind Frans een hele leuke taal, maar in Nederland moeten ze toch wel Engels of Nederlands praten, want wat zij zo snel brabbelen, dat versta ik niet. Wel weer handig in de bus, als zij geen Engels of Nederlands praten, want dan hoef je je tas niet van de stoel te halen en kun je lekker blijven zitten.
julienvandijk
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor dodo de beste » 11 maart 2011, 14:22

Ik vind Duits ook een stomme taal. Frans vind ik een mooie taal maar als vak vind ik het stom. Walloniers praten trouwens heel duidelijk Frans! (zag ik laatst op het nieuws)
Leerstof: stof dat vrijkomt bij het afvegen van het schoolbord...
Één voor allen en allen voor mij :P
"Hij kan zomaar vallen! De KabinetsLotto!"
dodo de beste
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor thomvonder » 11 maart 2011, 14:43

Bas: dat je Franse grammatica leuk vind heb ik je al heel vaak vertelt, dat is gewoon raar xD

En ik vind de vakken vooral stom door de docenten die het geven bij ons. Vooral Frans is daardoor verpest
- God is my favorite fictional character
- Trying is the first step towards failure
- I'm normally not a praying man, but if you're up there, please save me Superman
thomvonder
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor dodo de beste » 11 maart 2011, 15:16

Ik vind klassieke talen ook leuk, maar dan vooral door de leraren. Voor grieks heb ik een leraar die ons uitscheldt met 'hopeloos creatuur' of 'ongeleidde projectielen die hun leven verspillen in een eindeloos blokuur grieks' xD Het klinkt raar als een leraar dat zegt, maar een kwart van de les ligt de halve klas dubbel :lol: Mijn latijnleraar is heel aardig, hij legt goed uit en hij doet nergens moeilijk over ;)
Overigens vind ik de grammatica (vooral bij latijn tot nu toe, bij grieks zijn we nog niet zo ver) bij klassieke talen wel moeilijk.
dodo de beste
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor visfreak » 11 maart 2011, 17:48

Ik heb dezelfde leeraar voor Latijn en Grieks, en hij is nogal vaag. Hij spreekt jongens aan met: "Zeer geachte ..." of "Zeer goede .." en hij spreekt meisjes aan met: "Bijzonder mooie ...", "Geliefde ..." of "Lieftallige ..". Dat is gewoon vreemd.

Thom: Ik had op ZT.Nl nog niet verteld dat ik dat leuk vind en ik heb geen zin om normaal te zijn :msgreen: .
^Bas^
visfreak
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor dodo de beste » 11 maart 2011, 18:09

Haha, mijn grieksleraar doet precies het tegenovergestelde! Hij was gisteren jarig, en toen had hij een soort zweepje gekregen van iemand uit een andere klas, als verjaardagskado :P Toen liep hij er mee te zwaaien, en riep: Waar is [naam van jongen uit mijn klas die altijd overa doorheen praat]? xD Maar hij bedoelde het grappig hoor xD
dodo de beste
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor thomvonder » 11 maart 2011, 18:48

En Bas, hij gebruikt ook altijd onze namen in zijn verhalen, wat soms nogal raar is xD. Maar dat van die spreektaal van hem komt gewoon omdat die zo oud is xD
- God is my favorite fictional character
- Trying is the first step towards failure
- I'm normally not a praying man, but if you're up there, please save me Superman
thomvonder
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor visfreak » 11 maart 2011, 19:29

Oja, dat was een keer heel stom bij een verhaal. Toen was ik de "dappere Oddyseus" en een andere meisje uit mijn klas was een godin, in het verhaal vroeg de godin aan mij of ik met haar naar bed wilde. En toen vroeg hij nog aan mij wat ik daarop zou antwoorden :? . Ik zei maar: Ik ga niet te ver op mijn eerste dat. Wat moest ik anders zeggen?
^Bas^
visfreak
ZooTycoon.nl Lid

Berichtdoor maarten95 » 11 maart 2011, 19:34

Huh? Sinds wanneer gaat het verhaal van Oddyseus zo? Ik heb het boek gelezen maar volgens mij gaat hij daarin echt niet naar bed met een godin! :P
Kijk voor mijn foto's en tekeningen in Maarten's tekentopic, DeviantArt.com (Maarten95).
maarten95
ZooTycoon.nl Lid

VorigeVolgende

• Reklame Boodschappen